Iveco Eurocargo 4×4

Ivecos nye Eurocargo 4×4 leveres med kort eller langt førerhus med standard takhøyde, og er utstyrt med tilhengerkobling foran som standard. Bilen leveres også med spesiell beskyttelse for terrengkjøring, bl.a. stålstøtfangere, gitter foran frontlyktene, radiatorbeskyttelse og to inntrekkbare tilgangstrinn. Iveco Eurocargo 4×4  er også utstyrt med parabelfjær eller halvelliptisk bladfjæring og kan fås i versjoner med enkle hjul eller tvillinghjul.

Les mer om Iveco Eurocargo 4×4

Den tidligere ​4x2-versjonen av den nye Iveco Eurocargo har nå altså fått følge av en versjon med permanent firehjulsdrift med en brutto kjøretøyvekt på 11,5 og 15 t og hjulavstander fra 3240 til 4150 mm.

Den nye Iveco Eurocargo 4x4 leveres med Tector 7-motorer som kan fås i ytelsesvarianter på 220, 250 eller 280 hk, kombinert med 6-trinns manuelle girkasser. En PTO kan integreres i girkassen. Bilen kan også leveres med en automatisk girkasse.

Den nye Eurocargo 4x4 er utstyrt med drivaksler med dobbel utveksling. Den 2-trinnsbaserte momentoverføringsenheten, eller -begrenseren gir trekkraft til foraksel og bakaksel via lengdedifferensialen. De tre differensialene er utstyrt med sperrer som betjenes av føreren (som standard) for å garantere trekkraften også under forhold med dårlig veigrep. Det elektropneumatiske systemet kobler automatisk fra sperringene når kjøretøyets hastighet overskrider 25 km/t.

Den imponerende styrevinkelen (på 40 til 48 grader, avhengig av hvilke dekk som brukes) sørger for enkel manøvrering også på byggeplasser midt i byen.